Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





dinsdag

Niet alles zie je.








 We gaan af op een beeld, een beeld van de mens die je denkt dat hij of zij is.
Je focust je op een detail en vergeet dat er meer is.
Veel meer moet zijn dan je in eerste instantie ziet.








En je kunt je afvragen of hetgeen je nu ziet minder mooi of mooier ervaren zou worden als je het hele plaatje kende.




3 opmerkingen:

  1. Als je gevoel goed ontwikkelt is kun je er ook enigszins achterkomen hoe iemand is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk dat je een ander nooit werkelijk zulk kennen, het is altijd slechts een fractie.
    iemand IS ook niet, alles verandert en iemand dus ook. helaas zetten mensen elklaar voortdurend vast in een beeld.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben ik helemaal met je eens Margreet...soms blijven mensen je zien als dat stuk verleden dat je ooit was!
      En natuurlijk betrap ik mijzelf daar ook op. Toch doe ik er steeds alles aan om mensen zoveel mogelijk in het Nu te ervaren. Inclusief mijzelf! Het vereist wel een 'wakker' zijn en...dat ben ik ( nog) niet altijd.
      Of misschien 'gelukkig' niet altijd.Nee, ik hou het toch liever bij 'nog niet'.
      Anders zou ik onderschatten hoe ver ik er al mee gekomen ben...(@)

      Verwijderen

walterkas811@gmail.com