Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





woensdag

Hij op Werkwijze.


Vanaf nu de Hij serie op Werkwijze.
De eerst delen, en dat zijn er alweer heel wat, kun je lezen door op Hij te klikken.
Tot aan hier waren het er 26. 



Hij(klik)


Hij moest een paar dagen weg, verder vertelde Hij mij niks over zijn bezigheden en als ik ernaar vroeg zei Hij; 'Ik doe wat ik doe, houd jij je maar met jezelf bezig, mijn Huis is jouw huis.
En zo gebeurde het, let wel in alle 'onschuld'!
De eerste twee dagen alleen miste ik al gelijk zijn wonderbaarlijke kookkunsten en met ongeveer dezelfde ingrediënten at ik lang zo smakelijk niet, ook hier gold, alleen is maar alleen alhoewel ons verbale contact uitermate summier was geworden.

Zijn kruidenkast was behoorlijk uitgebreid en ook zeer merkwaardig.
Ik zag namen die ik nooit eerder gezien had, sommige leken in mijn fantasie wel heksenkruiden, wat te zeggen van 'duisterkruid' en 'zwarte nachtthee'.
De grote glazen pot met 'Alleen drinken onder begeleiding' trok al snel mijn belangstelling, want immers, kind als ik soms nog was, wat niet mocht had sterk mijn voorkeur!
Het openmaken veroorzaakte een doffe plof, het had een waarschuwing moeten zijn, net als het half vergane briefje dat er bij ingesloten lag.

'Een nacht laten trekken op zeer zacht vuur, eenderde kruiden en tweederde water, het ingedikte mengsel verdunnen met water en citroensap'.
En dan in grote letters; 'Alleen drinken onder begeleiding'.
Begeleiding van wat of wie werd er niet bij vermeld, van de geur alleen al werd ik wat duizeling.
Ineens zag ik het papier dat er onder lag, het kwam van 'de groep', die vrije groep, daar uit de Provence van komers en gaanders die toevoegden wat ze meenden dat goed was.
Gedreven door Hart en Ziel.
Had dan iedereen hier een handje kruiden in geworpen, totdat?
Ja, vooral dat laatste vroeg ik mij af.
Totdat wat?
Om kort te gaan, ik besloot de thee te zetten, net vlak voor het naar bed gaan.
Die nacht ging ik er nog onrustig uit om te kijken of er niks was drooggekookt maar eigenlijk ook vanwege de penetrante geur die tot in mijn logeerkamer doortrok.
Komende avond zou ik er eens gezellig van gaan genieten.
Het werd alles behalve gezellig.

2 opmerkingen:

  1. Hihihi ben heel benieuwd wat t gevolg van dat 'heksenbrouwsel' gaat zijn. :)))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Waar ikzelf erg benieuwd naar ben is naar de keuze die ik ga maken omtrent het bloggen hier op dit blog..Vrije wil, hihihi.

      Verwijderen

walterkas811@gmail.com