Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





zondag

Twee zijn.











Zijn wij, als zijnde Ik, niet eigenlijk altijd met z'n twee?
Met wie overleggen we, aan wie vragen we raad als alleen het Ik er even is?
Nooit je vriend, nooit je vijand, maar gewoon jij de je bent.
Overleg.
Zodra een mens een partner heeft is er de ander, de ander met wie je deelt.
Toch blijft het belangrijk te delen met jezelf, met de jij die je bent.
En zonder partner kun je je gaan wijsmaken; ik ben alleen.
Maar met partner kun je het soms als pijnlijk ervaren; ik ben alleen.
Een boodschap zonder...er is een oplossing?
Dat is eng.
Dat doet pijn.
En dat willen we niet.
Helaas, hoe je het ook wendt of keert, we zijn alleen.
Al een.

Dus omarm me, hou van me en leef met me mee.

Ooit heb ik gelezen dat het God was die dit sprak.
Maar waar weet ik niet meer.

2 opmerkingen:

walterkas811@gmail.com