Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





zondag

'Mij zal het niet overkomen'.


Onderuitgezakt naar probleem mensen op de tv kijken.
Al die real live programma's...
Verloedering, plotselinge armoede, onverwachte ziekte.

Nee, dat overkomt alleen een ander.
Helaas kan het jou ook overkomen, ongeacht je leeftijd, maar gelukkig sta je er vaak niet bij stil.
En dat is maar goed ook, want als het ons tóch overkomt, zijn we vaak sterker en moediger dan we ooit gedacht hadden!
Ik wil het liever niet persoonlijk maken, maar het gewoon even vermelden.
En vraag me af...kan het grote geluk ons net zo makkelijk 'overkomen' als diepe ellende?

'Mij zal het niet overkomen'...en zo wel, dan kan ik het zeker aan!
Komt iets op je pad als les, als ervaring die bedoeld is je 'rijker' te maken?
Het is jammer en vaak mis ik  het, mijn spiritualiteit is zeer 'gelijkvloers' geworden.
Op dit moment in mijn leven is er slechts de harde werkelijkheid, mijn beschermengelen en mijn 'goddelijke' raadgevers hebben het even te druk voor mij.
Misschien zijn ze nu wel met jou bezig.
Dat zou mooi zijn...
En uiteindelijk moeten we het zelf redden...met of zonder hulp.

Het is misschien beter niets vast te willen houden.
De spirituele mens is ook maar een verzinsel van zichzelf.
Op zich een mooi verzinsel, dat wel. 





7 opmerkingen:

  1. Ja Walter, het leven is een hele klus. De een heeft er meer moeite mee dan de ander. Daardoor zou je kunnen concluderen dat er van 'Hogerhand' geen rechtvaardigheid bestaat. (want anders kreeg iedereen gelijke kansen -op alle gebieden-).
    Mijn ervaring zo door het leven heen vertelt me dat de mens op zoek is naar de bril op zijn neus, m.a.w. zoeken in het grauwe duister waarmee men hoe langer hoe meer in het labyrint verdwaalt.
    Doorgaans leef ik mijn leven per dag (morgen bestaat niet!). En die dag zou weleens mijn laatste kúnnen zijn, dus probeer ik -voor mij- (op wat voor manier dan ook) er het beste van te maken met des ochtends een start van m'n vaste half uur asana's.

    ... NU: op mijn manier tracht ik bij te dragen aan de schijnwerpers te verplaatsen van de kommer en kwel... als-je-begrijpt-wat-ik-bedoel-

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je snelle reactie, Es...Ik ben wel vaker 'alles' kwijt geweest en zolang we leven hebben we de mogelijkheid het te hervinden. Mocht dat niet lukken, dan vindt het ons wel.

      Verwijderen
    2. Mooie reactie van Es..ook wel mee eens, alleen die asana's//daar heb ik het geduld(en de tijd?) niet voor..ieder heeft zo zijn eigen rituelen misschien.
      Ja ik kijk soms weleens naar zulke programma's, niet alle, sommigen kan ik echt niet aanzien en irriteren me, waarom je ellende zo etaleren? Ik hoef alle zooi van de hele wereld niet te zien. Omstandigheden maken de mens maar kan de mens zijn eigen omstandogheden maken? Een beetje wel. Niet bij de pakken neerzitten in ieder geval. Simpel is het allemaal niet. Die spirituele mens is een verzinsel inderdaad, daar ben ik ook achter..

      Verwijderen
  2. Totdat het je overkomt..... het je het geluk dat het je niet overkomt.
    Misschien is dat dan wel het geluk ..?!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Omstandigheden kunnen plots veranderen.
    En wat ik zeg over; niet bij de pakken neer zitten. Zelf doe ik dat geregeld dus wel hoor. Als je (veel) alleen bent(en bv zoals ik er alleen voor staat met een bepaalde 'taak'.. dan zit je eerder bij de pakken neer dan iemand die in het zogenaamde volle leven staat met weet ik veel hoeveel mensen over de vloer/vrienden/familie/buren.. die kunnen zich dat dan vaak niet voorstellen ook. Ik ben zelf geen mensenmens, ik hou niet zo van mensen, ze zijn onvoorspelbaar, ze lijken soms aardig en lief maar opeens merk je dat ze je onderuit willen halen of zich verheven voelen. of wat dan ook.. ben zelf ook geen leuk mens hoor :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien zal ik dan toch snel weer eens een stukje schrijven over dit onderwerp?
      Een 'leuk' mens zijn leidt vaak tot verwachtingen. Sommige hebben het nog niet opgegeven bij mij en vinden mij een...'leuke lieve man'. Wat doe ik verkeerd, denk ik dan! :-)))

      Verwijderen
    2. Schrijf wat je wilt schrijven! Mensen hebben verwachtingen, maar daar hoeven we niet aan te voldoen.
      haha.. ik ben ook weer terug..weet niet voor hoelang :)

      Verwijderen

walterkas811@gmail.com