Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





vrijdag

Contact met het Onnoembare.


Zodra we dat contact ervaren, het in ons Aanwezige, zijn we gewend om op de vlucht te slaan.
Talloze anekdotes en omschrijvingen schieten mij te binnen.
Ze komen uit alle hoeken en gaten te voorschijn.
De meest gevaarlijke is wel de redelijk nieuwe; De leugen van de psychiatrie!
Ooit werden we reeds verblind door geschriften zoals de Bijbel, want die hoorde je te kennen.
Het was volgens velen niets minder dan...Gods woord.
Maar er waren talloze stromingen, religies die beweerden de Waarheid in pacht te hebben.
En o, wee...als je die niet geloofde of als Waarheid aannam, nou dan zwaaide er wat!
De enige die daarvoor verantwoordelijk gehouden werd was natuurlijk God.
Hun eigen bedachte God.
Zijn oordeel werd uitgevoerd door de trouwe volgelingen, ze bekeerden, ze slachten en vermoorden, ze logen en bedrogen en dat alles uit Zijn naam.
Hem afbeelden werd zelfs door sommigen verboden, net zoals anderen het verboden om uit zijn naam te spreken en te handelen...
En zie daar, juist hierdoor getuigt het tegen zichzelf.
Het liegen en bedriegen kon gewoon verder gaan.

Maar soms, alreeds gedurende mensenheugenis waren er die...ontwaakten.
Gewekt door het Onnoembare, het in alles aanwezige. 
Wakker geworden, juist dan, blijkt de vrije keuze te bestaan en gaan we ons afvragen;


Wat ga ik hier mee doen?
Ga ik gewoon slaapwandelen of
zoek ik een nieuwe vluchtweg of
durf ik het te ondergaan en mij er volkomen aan over te geven vanuit dat...
Innerlijk Weten.

2 opmerkingen:

  1. Ga maar lekker het zonnetje in en genieten van het heerlijke weer...!!
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het lukt me prima om ontzettend te kunnen genieten en inderdaad vandaag van het heerlijke zonnetje! Groetjes, Marjolijn!

      Verwijderen

walterkas811@gmail.com