Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





zaterdag

De franje van de 'spiritualiteit'.



Die franje hebben we nodig om het leven draaglijk te maken,
om de pijn te verzachten en
om onze wonden te bedekken.
Ja, soms zelfs om ons Hart te beschermen...

Kan er, na zo een inleiding nog wel iets positiefs komen, iets hoopgevends,

iets dat ons geneest, iets zuivers dat echt is!

Laten we eens naar het begrip 'spiritueel' kijken alsof het een prachtig gordijn is, 

iets dat de duisternis buiten houdt, iets moois dat ons het zand in de ogen strooit, zilverzand.

Maar vraag je eens af...waar ben je dan zo bang voor als je dat gordijn open zou schuiven 

en als je dat zand uit de ogen zou wassen?
Het liefst verdedigen we onszelf eerst door te roepen;
Bang, ik bang? Man, mens, hoe kom je erbij dat ik bang ben!
Je zult je eigen angst bedoelen, want natuurlijk
ben IK niet bang.......Daar sta ik ver boven!

En opnieuw laten we het even Stil worden...




Dood-Stil.










Gaat dit schrijven eigenlijk wel ergens over?
Wat voor zin heeft het om dit te lezen..........!
Moet ik hier over nadenken misschien?

Inderdaad,......misschien.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

walterkas811@gmail.com