Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





vrijdag

"Je Ziel aan de duivel verkopen". Een andere vrijdag de 13e?


Vaak een gewild thema voor horrorfilms!
Maar dat niet alleen...we kunnen er ook even over brainstormen wat dat nou eigenlijk inhoudt.
Kan het te maken hebben met winstbejag, of is het misschien kost wat kost macht verkrijgen?
Heeft het te maken met het flink verdienen aan je natuurlijke talenten?

Best een moeilijk gegeven, want van waaruit kun je dan het beste denken?
Vanuit de religie, vanuit een levensovertuiging?

In een film werd een man verleid door de duivel..
De duivel verzekerde de man, dat zijn vader die terminale kanker had, zou genezen als deze duivel de ziel van de man mocht krijgen.
De man had er van alles voor over om zijn vader weer gezond te zien...en de duivel maakte gebruik van zijn aanbod.
De volgende morgen bleek de vader ineens weer kerngezond te zijn!
Maar welke gevolgen had dit????


Ook al is het maar een hypothetisch gebeuren... toch vraag ik mij af, stel dat één van mijn kinderen ziek zou zijn...zou ik mijn ziel daarvoor aan de duivel verkopen?

Later eens over;
Het Hogere
en
het onwaarschijnlijk Lagere.

( beschreven zonder de franje van de spiritualiteit)








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

walterkas811@gmail.com