Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





vrijdag

Eenvoudig gedicht?



De mug.

Een zacht gesnor. Op mijn hand
daalt gonzend een mug neer,
een zweem van leven, zes leden teer -
waar kwam zij vandaan uit dit winterland?

Een snuit...sla ik toe? Bespaar ik mij
de druppel bloed waarvan zij leeft?
De lichte pijn die de steek me geeft?
Zij doet zoals ze moet. Ben ik als zij?

Steek dan maar toe, jij kleine vleugelziel,
zolang mijn ader je voeden mag,
zolang jij  vecht voor  je korte dag.

Steek maar toe , en neem je deel.
Wij zijn toch beiden, hoe anders ook gericht,
slechts kleine schaduwen van één groot licht.

Albrecht  Haushofer

uit; De wil tot vrijheid
van  Valentin Wember.


5 opmerkingen:

  1. prachtig, je zou er medelijden mee krijgen
    en toch geef ik ze een mep, met hun irritant gezoem :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gedicht, maar steken, nee liever niet, ze zijn met zovele deze zomer...!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja echt een PRACHTIG gedicht, en deze troela doet dat ook zo, laat
    ze gewoon een keertje prikken en dan ben je tenminste van dat gezoem af.

    BeantwoordenVerwijderen

walterkas811@gmail.com