Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





donderdag

Hoe ver kun je gaan?

'Zwart/wit gezien; de hel die maken we zelf en houden we uit angst in stand'.


Onrecht en machtsmisbruik herkennen.
Corruptie en gewetenloos winstbejag.
Een zieke mentaliteit waarbij men niet schroomt
een ander de zwarte piet toe te spelen!

Hoe ver kan je dit als rechtvaardig en 'helderziend' mens nog tolereren?
En hoeveel zijn er die nog steeds de kop in het zand steken, met;
mijn tijd zal het wel duren of..ik ga echt niet voor een ander de kolen uit het vuur halen!
'We moeten eerst maar eens aan onszelf denken'!

Ja, angst heerst nog steeds en diezelfde angst blijft er voor zorgen dat de 'geschiedenis' zich keer op keer herhaald...

Ben ik van plan een Mandela te worden of een andere bekend geworden vrijheidstrijder
die letterlijk wél aan het kruis is gestorven?

Hen zou ik in de kou laten staan, door mij voor te doen alsof ik een van hen ben!
Zij waren en zijn uniek...


Iedereen kan in dit proces van 'vrijmaking' een eigen rol spelen.

Je angst overwinnen is de belangrijkste eerste stap.

🙏

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

walterkas811@gmail.com