Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





zondag

De boeddhistische boodschap.+++++

Zodra ik iets weet om hier neer te zetten,
zal ik het zéker doen!
eerst zet ik er foto-reeks op
waarbij ik regelmatig een schrijfstukje zal plaatsen.




Wordt dit misschien een nieuwe manier van bloggen, waardoor de écht geïnteresseerden wat moeite gaan doen?
Éen ding scheelt alvast, zelf vind ik dit leuk om te doen en blijkt het bloggen steeds weer vernieuwend en boeiend te kunnen zijn!

Grappig genoeg heeft dit idee alles met de kijk op het leven, via het boeddhisme te maken.
Een goed begin dus.
14-10-2018




Noem het maar 'de levende meditatie',
zowel naar binnen als naar buiten gericht!
De meditatie in beweging.


De 3 boeddhisten onderweg...
Bij een stromende beek aangekomen, zagen ze een jonge vrouw staan.

Zijn moest naar de overkant, maar durfde niet.
De oudste van de 3 boeddhisten bood haar aan om haar naar de overkant te dragen.
Hetgeenzij in dankbaarheid aanvaardde.

Na hun thuiskomst keek de jongste boeddhist de oudste bedenkelijk aan en sprak;
Hoe kon jij die vrouw op je schouders nemen!
Wij hebben de gelofte afgelegd een vrouw nooit aan te raken!

Waarop de oudste glimlachend reageerde en zei;
Ach, ik heb haar al lang daar neergezet, terwijl jij haar als last nog steeds op je schouders draagt!





Het Licht zien kan op vele manieren...






En dan, in die stilte
is er nog altijd de Stilte.





Levensgeluk.




Humor en 'spelen' zijn van Levensbelang.





En tot zover is het even meer dan voldoende!

😇




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

walterkas811@gmail.com