Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





donderdag

In dienst van het Hogere ging ik op de knieën!



Een grap is het zéker niet!
Want hoe en voor wat gaat een mens op de knieën!
Men gaat op de knieën voor dat wat er toe uitnodigt
en dat waar het voor nodig is...

Heeft 'God' jou ooit letterlijk gevraagd voor Hem op de knieën te gaan?
En met letterlijk bedoel ik 'letterlijk'!
Niet van horen zeggen en niet door wat anderen je aanpraten...

Heeft de Boeddha jou wel eens vriendelijk verzocht om voor hem op de knieën te gaan?
Integendeel, maar als zo'n ritueel je goed doet...dan is het prima.
Boeddh(isme) is een manier van in het leven staan...zoals de Boeddha dat ervaren heeft en vrijblijvend met ons gedeeld heeft.

Maar boven dit Alles is altijd het Onnoembare, het Onkenbare...
Daarin mag en kan je gewoon ZIJN.


...en hij knipte op zijn knieën het anti-slipkleed op maat...


🙏




...

5 opmerkingen:

  1. Weer bij je langsgeweest Walter. Wat heb je de laatste tijd interessante blogjes geschreven. Ik heb ervan genoten

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je Elly! En zo geniet ik er altijd weer van als jij even komt lezen.Erg fijn! @@@

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goede morgen Walter.
    Je bent wel heel veel met spiritualiteit bezig hé en ik hoop uit de grond van mijn hart dat het je helpt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gerda, dat je een mens bent die het goede nastreeft is duidelijk! En dat mag benoemd worden, want op die manier dragen we allemaal bij aan een gezondere maatschappij. Dank je!@@@
      Trouwens ook erg fijn dat ik jullie in het echt heb mogen ontmoeten...@

      Verwijderen
    2. Zelf vond ik het ook fijn je in levende lijve te hebben ontmoet Walter, ik heb er nog altijd heel mooie herinneringen aan!

      Verwijderen

walterkas811@gmail.com