Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





zaterdag

Hoe meer je inlevert, hoe meer je van het Leven kan genieten!





Zoals ik al vaak stelde, ik schrijf vanuit ervaring en niet vanuit een

'daar heb ik over gelezen'.
Toch doe ik dat laatste ook, want jezelf blijven motiveren is erg belangrijk!


Wat voor mij, op dit moment ondersteunend werkt, is nog steeds het boek;

Tijd voor de Sleutel van Kagib.

Maar dit stukje gaat vooral over de kop van dit schrijven, de titel van dit schrijfstuk.
Het noemen van voorbeelden uit eigen ondervinding is voor mijn schrijven noodzakelijk,
vermelden van allelei 'wijzen' en aanbevolen schrijvers daarover...dat is niet zo mijn ding.
Dan blijft het een theorie!
Een voorbeeld;
Op mijn leeftijd krijg je de reeds ingeburgerde A.O.W. en dat is op zich een mooie voorziening.
In mijn geval is dat geworden tot een 'roeien met de riemen die je hebt'.
Heb ik dan nooit enorm gespaard en allerlei extra verzekeringen afgesloten om mijn oude dag veilig te stellen?
Nee, daar geloofde ik nooit in, want alles moet gaan zoals het gaat, laat de 'natuur' zijn gang maar gaan. Nou, dat is wat kort door de bocht, want het blijft dan juist een kwestie van bewuster met de dingen omgaan!
Omgaan met je 'spullen', omgaan met je geld, omgaan met je gezondheid en met jezelf...
En wat tegenwoordig als laatste lijkt te komen; omgaan met je medemens en...de aarde.
Uiteindelijk ga je merken dat, door zo in het leven te staan, je alleen maar 'rijker' zult worden.
Rijker in lichaam en geest!

Als ik graag iets nieuws bezit, moet ik er echt mijn best voor doen,
maar dan geniet ik er ook weer veel meer van!
Gelukkig zijn er ( nog?) diverse mogelijkheden, zoals het aanvragen van een extra bijstand of allerlei kortingen vanwege je leeftijd, want als je dat niet doet, gaat die ander ermee vandoor...
Kijk, en juist deze vorm van hebzucht kost ons letterlijk bijna de kop.

Hoe minder we 'hebben', hoe rijker we ons zullen voelen.
Hoe meer we geven, hoe meer we ontvangen.
Je mag het gerust LIEFDE noemen.
Liefde voor jezelf, liefde voor de ander en vooral:


Liefde voor het Leven.

🙏

4 opmerkingen:

  1. Goede morgen Walter en een fijn weekend gewenst, ondanks alles.
    Met je conclusie sla je de nagel op de kop, ik geef je in deze volkomen gelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jij ook een geweldig weekend gewenst..Nou ja, ik bedoel natuurlijk jullie! ;-)

      Verwijderen
  2. Hallo Walter, het zijn wijze woorden en ik denk naarmate je ouder
    wordt ook minder aan bezit waarde hecht.
    Door alles wat je meemaakt groei je en langzaam aan weet je dat
    de wereld niet alleen om jou draait.
    Een leven zonder diepte punten kent ook geen hoogte punten.

    Een fijn en zonnig weekend, Erica

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een prachtige reactie! Dank je Erica en natuurlijk wens ik jou een dito weekend...

      Verwijderen

walterkas811@gmail.com