Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





zondag

Hoe werk je mee aan een Totale Verandering? 'Gewoon' toelaten!





Over de afbeelding kunnen je lezen onder 'meer lezen'...


Je kan het je misschien niet voorstellen, maar hoe kleiner je bezig bent, hoe groter het kan uitpakken!
Altijd zorgen dat je steeds weer in de vrede met jezelf raakt en dat wil vaak zeggen dat je soms door veel heen moet.
Ga nooit in de aanval, want dat lokt alleen maar een nog heftiger tegenaanval uit.
Confronteer door steeds in vrede te blijven, maar gelijk durf ook je kwaadheid regelmatig te uitten.

Stel je nooit op als slachtoffer, want juist dan ga je alsnog zo behandeld worden...

Toch zijn er momenten dat je dit alles even niet kunt opbrengen....




💜


Ook dit werk ontstond ter plekke op mijn netvlies...
De verf die ik nog op mijn palet had, gebruikte ik eerst en ik liet mijn hand zijn vrije gang gaan, eerst met het zwart. Toen kwam het rood, het wit en het zwart.( en dat werd ook grijs!)
Er ontstond een soort compositie en nog zag ik er niets in, geen enkele voorstelling.
Daarna ben ik bewust met een primair geel aan de slag gegaan, dus samen met het rood komt dat vanzelf tot een oranje!
Alles begon een beetje vorm te krijgen...
In die fase zit ik nog en begin nu langzaam te 'zien'....
Waar het uiteindelijk naar toe gaat is ook voor mij spannend...dus laat ik het werk even 'bezinken'.

💚
Via dit werk ontstond er bij mij het gevoel van 'toelaten'.
Want met het ont-dekken van de totale Verandering en wat dat inhoudt, ben ik al geruime tijd bezig.
De kreet van; 'Verbeter de Wereld, maar begin bij jezelf', houdt veel meer in dan we ons bewust zijn of wáren...
Zo blijkt dat werken aan je 'schaduwkanten' veel dieper gaat dan gewoon eens een wat vriendelijker mens te zijn. Het gaat niet alleen om het 'groeien naar het Licht', het gaat vooral ook om het dieper 'wortelen'. (Aarden)
Een Totale Verandering kan alleen ontstaan als 'we' gaan werken aan de balans tussen gevoel en verstand en er naar streven om dat tot één te laten worden.Want pas dan kan je echt in de Wereld gaan werken aan de Genezing van zieke en ziekmakende systemen.

Dit afgebeelde schilderij in wording is daar slechts wederom een onderdeel van.

Het 'Ieder mens is uniek' moeten we beter niet meer als cliché gebruiken, zo van;
Ach..we zijn toch allemaal bijzonder?
In feite is dat een dooddoener waarin veel mensen zich zijn gaan verschuilen, iets waardoor men zich aan zijn individuele verantwoordelijkheid onttrekt.


🙏

1 opmerking:

walterkas811@gmail.com