Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





zondag

Extreme nachtmerries.



Ken je de term; morfogenetische velden?
In ieder geval keurt de tekstcorrectie dit woord goed en wat ik er nog over weet is het volgende;
Laat ik beginnen met het idee van de reïncarnatie, de letterlijke verklaring van het weer op aarde terugkomen als deze of gene...dat zie ik niet zo voor me.
Althans de hele letterlijke niet.
Je komt dan als iets, dier of mens terug, om een voorgaand leven uit te werken.
Het is niet zo dat ik er niet voor open sta, toch kan ik meer voelen voor het idee van de morfogenetische velden.
Daarbij is een vorm van reïncarnatie minder persoonlijk omschreven, maar gaat het om de universele opslag van herinneringen oftewel de geschiedenis van de mensheid.
In theorie heeft iedere nu levende ziel daarin toegang. 
Voor mij, in mij, leeft de geschiedenis van de holocaust het sterkst.
Daarvan lijk ik letterlijke herinneringen te hebben.
Een hele duidelijke is, dat ik als zwangere joodse vrouw mijn kind verloor in de gaskamer.
Helder als glas zie ik nog voor me dat een jonge Duitse soldaat mijn kind redde dat daar spontaan geboren werd. De herinnering is zeer uitgebreid en enorm gedetailleerd.
Het is wellicht te begrijpen dat ik daar zelden tot nooit over gesproken heb.

Een herinnering die ligt op de grens van de reïncarnatie en het ervaren van een herinnering die ergens nog leeft.(het morfogenetisch veld)

Blijkbaar ben ik daar zeer ontvankelijk voor, hetgeen zich regelmatig uit in iets wat men de nachtmerrie noemt.

De reden dat ik daar nog nooit (in ieder geval niet op deze manier) over gesproken of geschreven hebben is het feit dat de mens de neiging heeft om iets al snel als 'ziek' of een 'psychische afwijking' wil zien. 
Toch zijn op dit gebied de 'ondervindingen' sterk aan het veranderen.
Gelukkig maar.
Want op weg naar de Nieuw Tijd komen er steeds meer bijzondere dingen aan het licht.

Tot slot van deze eerste beschrijving van dit onderwerp nog even een persoonlijke afronding.
De laatste tijd heb ik dus 'last' van deze bizarre vorm van de nachtmerrie.
En dat heeft alles te maken met spirituele groei en verandering.
Iets dat in welke vorm dan ook, in ieders leven voor komt.
Herkenbaar of niet...het gebeurt!


2 opmerkingen:

  1. Ja, ik vind t bijzonder wat je deelt, Walter, dank voor je openheid.
    Ja er zit ook een tweeledigheid in he. Aan de ene kant die afschuwelijke ervaring van moeder zijn een Joodse moeder, uiteindelijk vergast in de gaskamer. Zwanger van een kindje dat daar geboren wordt. Maar dat t kindje dan geholpen wordt door de vijand om maar zo te zeggen. Dat t kind door een Duitser een Duitse soldaat gered wordt. Hoe werkt dit door vraag ik me af...... in je leven nu. Die tweeledigheid. En ja dat kindje heeft waarschijnlijk geleefd hier op aarde toen jij hier ook was. Misschien leeft het nog, dat is ook wat. En ja is t reïncarnatie morfogenetische velden.... Hoe ik t beleef zijn we in t tussenstadium veel meer dan onze persoonlijkheid hier, dat verdwijnt ook maar de kernervaring die neem je mee, het trauma, iets wat je met je meedraagt, niet wil loslaten, wat vrijgemaakt wil worden, geheeld. En dan wordt je hier geboren met die achtergrond oa die dan in de droomwereld getoond wordt. Nogmaals dank voor je delen. :)

    BeantwoordenVerwijderen

walterkas811@gmail.com