Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





donderdag

Over de grote leugen van de reguliere 'genees'kunde.


Wat wordt er daadwerkelijk genezen?
Is het vernietigen van ons natuurlijke afweersysteem een vorm van genezen?

Laat ik het eerste maar eens hebben over het z.g. wondermedicijn Prednison.
Inmiddels heb ik een aantal mensen leren kennen aan wie het is opgedrongen als zijnde een noodzakelijk medicijn!
De meeste van hen beginnen als snel op te zwellen en velen van hen hebben de meest vreemde bijverschijnselen.
Waar slik je het voor.(tegen!)
Helpt het of zit je er weer eindeloos aan vast om de farmacie te spekken?
Ook dit middel vernietigt ons natuurlijke afweersysteem.

Wordt er daadwerkelijk nagedacht over het aan de gang brengen van ons natuurlijk aanwezige afweersysteem?

Laat ik eens kijken naar mijn eigen lijfelijke ervaring met de psycho- farmacie.
Dat wat er bij je in de war was wordt door deze 'medicijnen' tot iets chronisch gemaakt.

Waar het op neer kwam was het totaal accepteren van wie ik ben!
Of je het dan makkelijker hebt?
Ja, want mezelf niet meer kunnen zijn omdat ik anders was/ben is
duizendmaal moeilijker.




7 opmerkingen:

  1. wat mijn ouders ons al vroeg leerden was, je moet zelf meedenken.....
    de hele maatschappij is er op gericht om zoveel mogelijk geld te verdienen, artsen zijn niet anders, als er geen zieken zijn , zijn zij werkeloos :-(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een mooie reactie waar ik me helemaal in kan vinden. Weer leren luisteren naar Onszelf!

      Verwijderen
  2. Ik ken 3 mensen die Prednison gebruiken. 1 ervan knapt direct op nadat ze het krijgt. Twee krijgen het heel gecontroleerd en zijn aan het afbouwen. Eerlijk gezegd denk ik dat ik het ook ga slikken, mocht ik de klachten krijgen die zij hadden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Op een verstandige manier kan het heel heilzaam zijn en soms heel noodzakelijk voor de kwaliteit van leven. Niets is het zelfde. Nog geen grassprietje is gelijk aan de ander. We zijn allemaal uniek en dat is een groot voorrecht.
    Wel zijn we niet iets op zichzelfstaands maar alles is met alles verbonden. Maar je kunt niet alles over een kam scheren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. t probleem bij medicatie is, is dat het altijd slecht is voor iets anders en dan zou je daar ook terug medicatie voor moeten nemen...
    maar soms kan je niet anders dan medicatie nemen, zoals bij kanker, krijg je geen chemo die echt wel vergif is, tja dan kan je het sowieso vergeten

    BeantwoordenVerwijderen

walterkas811@gmail.com