Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





maandag

Tijd voor een aanvullend bericht;= Aangevuld!


Een aanvulling bij Spijkerbed, want hoe kunnen we komen tot een werkelijke innerlijke balans?
Begin maar door er geen hoge eisen aan te stellen, want juist dat zou een oorzaak kunnen worden om uit balans te raken.
Jezelf onder druk zetten werkt vaak erg slecht en kan ons zelfs ziek maken.
Kijk eerst maar eens gewoon naar wat een innerlijke balans voor jou betekent!

Bovenstaand advies ben ikzelf ter harte gaan nemen...dat van 'geen hoge eisen aan mijzelf stellen, dat valt mij best zwaar.
Misschien die eisen maar gewoon bijstellen?
En die innerlijke balans zal ik toch beter kunnen bijstellen door te gaan werken aan 'goede gewoontes'.

Het blog van Martha Krul lees ik altijd, vandaag vraag ik mij bewust af; Hoe zou het werken als ze dat 'je' eens gewoon vervangt door het woord 'ik'? Want dat zijn meer dan gewoon woorden.



De geest van het landschap en mijn
geest hebben zich verenigd en zijn
daardoor getransformeerd, zodat het
landschap in mijzelf is.


Shih Tao.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

walterkas811@gmail.com