Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





zaterdag

Dit keer gewoon over de Corona gekte.


💚
🙏



Zodra ik er met mijn zoon over praat wordt het al gauw een stekelig gesprek. Bij hem komt het over alsof ik corona niet serieus neem...
Helaas deed ik dat steeds meer, totdat ik besefte dat we vaak zieker worden van de paranoia die daar omheen ontstaan is!

Beseft iemand dat we op deze manier onze weerstand eigenlijk aan het ondermijnen zijn?
Ons lichaam heeft de eigenschap om anti stoffen te ontwikkelen, ook wel het immuunsysteem genoemd.
Ook wel 'weerstand' genoemd.
En aan die weerstand moet gewerkt worden, zo versterken we ons immuunsysteem!

Daar aandacht aan geven is 100 x belangrijker dan met handschoentjes, mondkapjes en afstand regels te werken. 
En daar begon dit keer de waanzin van de macht!
Hoe vaak werd er op het ontwikkelen en versterken van ons immuunsysteem gewezen en werden de mogelijkheden gegeven om dat te versterken?

Die mogelijkheden worden vaak eerder belachelijk gemaakt.
"Haha, denk je nou echt dat je door vit.c te slikken deze ziekte kunt overwinnen"?

Natuurlijk niet, het is slechts een onderdeel van anders leven!
Want dat is waar we ons bezig mee zullen moeten gaan houden om dit soort 'uitbraken' te kunnen voorkomen en in te dammen...
En wat zou je denken van het werken aan een schonere wereld, aan de kijk op de natuur en de liefdevolle zorg voor dieren.
Alles was gericht op commercie, eraan verdienen en aan 'vraatzucht'.

Spiritual rose of silence heeft het over;
De nieuwe mens is geboren.

Helaas nog niet, Martha...met een beetje inzicht zijn we er zwanger van of kunnen we het zelf zijn.
De kennis leeft in ons, dat wel...
Maar er zal aan gewerkt moeten worden.
Mee gewerkt!
Laten we Spiritualiteit maar liever gebruiken als iets om mee te werken dan als doekje voor het bloeden!





En verder?
'Ik zeg maar zo,
ik zeg maar niks...


💚




3 opmerkingen:

  1. Het is zowel het een als het ander denk ik. Allebei even belangrijk. Iedereen is persoonlijk verantwoordelijk voor de manier waarop hij met de berichtgeving omgaat. Gek kun je jezelf daarmee maken. Idd. Aan de andere kant ben ik daar wél blij mee omdat ik me niet gek laat maken met de duidelijkheid en intensieve berichtgeving. Zo heeft alles twee ksnten en blijft ieder voor zich verantwoordelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is goed om elkaar op dat laatste te wijzen. Dank je Elly.

      Verwijderen
  2. Stem wel beetje met Elly in Walter, corona werkt als soort spiegel bij ieder wekt t dat op wat hij/zij in zich heeft. Ikzelf heb t ook uitgebreid onderzocht, heeft veel facetten. Wat je hier aanduidt is zeker ook een facet over hoe immuum te worden. En zeker spiritualiteit is werk aan de winkel elke dag elk moment weer eerlijk zijn open kwetsbaar durven zijn, steeds weer alles als nieuw kunnen ontvangen, ont-moeten. :)

    BeantwoordenVerwijderen

walterkas811@gmail.com