Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





zondag

Het allesomvattende bewustzijn?






Heeft de natuur op zich dan een bewustzijn?
Natuurlijk...alleen het verwoord zich op een eigen wijze.
En dieren, hoe zit het daar dan mee?
Ook die hebben zo hun eigen manier van uitten.
Ze staan daardoor al een stukje dichter bij ons menselijke bevattingsvermogen.

Moet ik nog vragen hoe dat dan bij ons zit, dat allesomvattende?
Ach, dat kun je zo zien;
We zijn lerende! 
Van wat wij God zijn gaan noemen, namelijk
Het alles omvattende!

Sorry, heb het liedje verwijderd.
Vond het niet om aan te horen!

😮

3 opmerkingen:

  1. Over god gesproken. Het alomvattende...
    Ik maakte mijn blog toch maar gewoon openbaar wil jij even kijken of alles goed gaat? Sommige dingen snap ik niet.Alvast bedankt. Over God staat in de bovenbalk. Ik heb reacties uitgeschakeld daarover schrijf ik ook in de bovenbalk.
    http://ellyseigenwijze.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt gelijk Elly, het is een 'vreemd'onderwerp...Toch gaan we het niet uit de weg! (Als zijnde boeddhisten :-) )

      Verwijderen
  2. Fijn dat je het hebt kunnen vinden. Bedankt voor de moeite. Zo filosoferen we lekker verder

    BeantwoordenVerwijderen

walterkas811@gmail.com