Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





donderdag

Waar vind ik kracht in en waar haal ik het uit?




 Eerst maar eens wat termen?

Boeddhisme

Holisme

Antroposofie.

Maar vooral het leven en beleven op zich!

Voor bezoekers die hier weinig over weten...er is internet!

Eerst was ik nog van plan om overal een link aan vast te plakken, maar dan doe ik hetzelfde als

dat tegenwoordig zo gangbaar is...

Elkaar behandelen alsof we simpele, dwarse kleuters zijn.


Die bovenste drie, leef ik daar totaal naar?

Absoluut niet! Ze inspireren me, meer niet.

En op m'n knieën val ik nergens voor, alhoewel soms letterlijk ( yoga)

soms innerlijk ( meditatie)

Lukt alles altijd?

Nee, want leven blijft leren en via opgelegde regels leer je niks!

Hooguit kun je het als Sleutel gebruiken....

Het gaat goed met me...wil dat zeggen dat het dus altijd goed gaat?

Nee, want dan gaat het niet werkelijk goed.


Zal ik dit bericht dan maar afsluiten met wat er wel goed ging?

  • Het opspannen van papier, zonder valse hoeken, totaal glad!
  • Koken gaat erg goed, ik volg gewoon mijn gevoel en eet er geen pasta, rijst of aardappelen bij. Automatisch vegetarisch.
  • Regelmatig de rust in mezelf vinden, de ene keer wat makkelijker dan de andere.
  • Mijn emoties, mijn gevoelens steeds weer ombuigen naar Liefde en begrip. Of...totaal even loslaten!
  • Bewust zorgen voor lichaam en geest.


Laat ik maar eens afsluiten met het witte vlak...



Die zit lekker strak in zijn vel! 😁


💚







1 opmerking:

walterkas811@gmail.com