Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





donderdag

Er over schrijven is bijna niet te doen.....

 



Het gaat namelijk over 'net niet', toch moet dat erbij!

Want ik voel me 'net niet' goed genoeg, maar ook 'net niet' slecht genoeg.

En als ik in de spiegel kijk ben ik 'net niet' lelijk genoeg,

maar ook net niet knap genoeg.

Als ik schrijf gaat dat net zo; net niet goed genoeg, maar ook net niet slecht genoeg.

In feite gaat dit dus over;

'Net niet'; wat het is maakt niet meer uit.

Dus voor vandaag laat ik het hier bij... of misschien wel voor altijd.




4 opmerkingen:

  1. O wat heerlijk dat jij ook niet perfect bent en overal wel iets mist. Dat is heel herkenbaar. Daarom doe ik het mijn hele leven al met wat ik ben. goed of niet goed genoeg maakt niet uit. Dat het niet uitmaakt daar begin ik nu heeeeel langzamerhand achter te komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja, dat is nou eenmaal de lange weg van het 'net niet'....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van "het niets' begrijp ik niet veel, Walter. Ik weet dat het een Boeddhistisch begrip is, maar begrijpen doe ik het niet goed, sorry, Walter. Nu heb je een nieuwe opmerking "net niet". Nog meer verwarring bij mij (grapje). Het gevoel dat je (denk ik) uitdrukt ken ik wel. Net wel, net niet. Kan een lastig gevoel zijn, vooral bij het schilderen. Schilder je nog, Walter?

    BeantwoordenVerwijderen

walterkas811@gmail.com