Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





zondag

Je bent die je bent?



Soms kom je daar pas laat achter...

En dat is best confronterend !

Want tegenwoordig lijkt het gangbaar

om jezelf dan alternatief of spiritueel te noemen.

Een beetje raar, maar tegelijk een teken van deze tijd.

Alles moet benoemd worden, onderscheid door een andere benaming 💚Met zeer veel bewondering voor haar en voor wie ze is

en voor wat ze kan...

Weten wat HARA  is...

is niet zo bijzonder!

Ben zelf iemand die pas iets gaat lezen als ik herkenning zoek.

Liever niet omgekeerd.😐

Bij groepen horen of mij aansluiten bij 'overtuigingen' of bij 'gedachtegoed/ religies dat was nooit mijn ding.

Voor mij was ooit het meest herkenbare;

Het boeddhisme.

Maar ook daar zal ik mij nooit mee verbinden!

Gek genoeg vind je dat advies zelfs in het boeddhisme.😁

Dus...

als je op Werkwijze of Spijkerbed iets leest

waarvan je denkt;

Waar heeft hij het over?

Ga dan even (rechts) naar 'zoeken op dit blog'

5 opmerkingen:

  1. Sommige mensen voelen zich het best bij één stroming. Zelf zijn mijn waardes een soort ketting. Kralen christendom, een stel boeddhisme, nog wat hindoeisme ,van alles wat

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik begrijp nu een klein beetje wat Hara is. "Hara, Het dragende midden van de mens". (Ik heb dit rechts op je blog gevonden) Ik vraag me af of ik een stroming heb? Wel een soort middelpunt opgebouwd uit jaren leven, lezen, observeren, luisteren en de laatste jaren veel beeldmateriaal (internet, tv). Is het kennis? Is het ervaring?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk dat je reageert, Geri...Hara heb ik ervaren o.a. door de chakra 'leer', een soort manier van kijken/ leven met dit al houvast. Hara is inderdaad ons midden, zowel letterlijk als 'spiritueel' Oftewel onze belevingswereld.
    We kunnen er eigenlijk mee doen wat bij ons past.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Er is al genoeg moois gezegd door jou en in de reacties.

    BeantwoordenVerwijderen

walterkas811@gmail.com