Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





vrijdag

Waarom mijn keuze?

Er was geen waarom, het was een vreemd soort intuïtie.
Begonnen dankzij het weblog dat het Groene gezicht heet.
Aanvankelijk was ik vooral 'gecharmeerd' van de keuzes van deze weblogger aangaande zijn publicaties...
Maar de tekst; Het groene gezicht bleef onduidelijk aan mij trekken en stond los van het weblog op zich, totdat...
Totdat ik ontdekte dat het de titel van een boek was.
Gustav Meyrink kende ik wel...maar bij vorige leespogingen kwam het niet bij me binnen en haakte ik af.
Gelijdelijk kon ik de aandrang niet weerstaan het boek te kopen.
Heeft me nog moeite gekost ook, was moeilijk aan te komen.

Op 'Werkwijze' citeer ik uit dit boek, gewoon als vrijblijvend leesvoer voor hen die het raakt.
Waarom het mij raakt?
Is dat voor een ander werkelijk belangrijk te weten?
Zo ja, lees dan mee op Werkwijze, misschien raakt het jou dan daar waar je het 'nodig' blijkt te hebben..

1 opmerking:

  1. Fijn lieve Walter dat je dit boek verder gaat belichten. Ja je weet ben grote fan van Meyrink :)))

    lieve warme groet Kagib

    BeantwoordenVerwijderen

walterkas811@gmail.com