Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





woensdag

Geruisloos de zaal verlaten...

Geen goed voorbeeld van geruisloos.



Ik had zo gehoopt dit bericht in een spiritueel sausje te serveren en wel in de 'je' vorm.
Zou een erg raar gekronkel zijn geworden, want hoe persoonlijk dit bericht is, kan ik werkelijk niet inschatten.
Mijn eerste spirituele vergelijking zou kunnen zijn; Ik ben mij aan het onthechten.
En meteen vraagt mijn aardgebonden ik aan me; Je wil toch niet dood of zo?
Nee aardgebonden ik...het gaat juist om vrij te leven.
Geruisloze aanwezigheid doet denken aan muurbloempjes waarvan geen mens er erg in heeft dat ze er zijn!
Dat soort geruisloosheid snakt juist naar het andere uiterste en heeft geen er weet van hoe dat te bereiken.
Volledig aanwezig in het leven staan en vanuit de positie van schijnbare afwezigheid je dingen kunnen doen.

Ik moet zeggen, soms lukt het me en dan mis ik heel af en toe toch nog het applaus!
Rustig aan naar achter schuiven en mezelf de tijd geven om te wennen aan een vrijheid zonder woorden.

Spirituele teksten...ze zijn het bij de gratie van de spirituele lezer.
Zo kan een beschrijving van handvaardigheid of ander soort hobby bij mij wel eens spirituele belletjes doen rinkelen. Kunnen ook klankschalen zijn hoor..


2 opmerkingen:

  1. Wil nog wel reageren op je schilderij lieve Walter.
    Wat me opviel is dat je de stoel doorzichtig gemaakt hebt hihihi. :)))
    Ook wel beetje pijnlijk dat mis, maar t doet deze persoon niet veel als ik zo kijk hihihi

    T is wel heel wonderlijke constructie maar wel intigrerend. :)))

    lieve warme Groet Kagib

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het werk stamt uit een ver weg Nu..sommige noemen dat 'toen'...Toch vind ik er ook nog wel wat aardige symboliek in terug.Je kan er van alles mee.

    BeantwoordenVerwijderen

walterkas811@gmail.com