Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





dinsdag

Tussendoor wordt er 'gewerkt'.





Met de manier waarop ik schilder kan je alle kanten op, zelfs de spirituele/diepzinnige.
Trouwens de naam Werkwijze van dit blog nodigt mij natuurlijk best wel uit om op die manier mijn werk hier te presenteren...
Heel anders dan een mooi plaatje laten zien, maar dat zou toch moeilijk gaan, want 'mooie' plaatjes maak ik allang niet meer.
Op het gezamenlijke Atelier waar ik 3 dagdelen p.w. bezig ben, val ik enigszins uit de toon...maar dat geeft niks, we inspireren elkaar en dat is goed.
Verder kijken en lezen onder 'meer lezen'...




Party Pram is omgedoopt tot 'De vrolijke kinderwagen'.

klik-voor-vorige staat van Party-Pram

Wat ik vooral beoog met mijn werk is...vrijheid. Niet mooi, niet lelijk, niet eens nikserig maar gewoon vanuit het hart, schilderen, smeren, bezig zijn!
En dan is het toch leuk als iemand, die duidelijk zijn best doet om mooi te schilderen ( en wie dat ook prima lukt) tegen me zegt; Het is mooi om te zien hoe je bezig bent.
Kijk, en dat is precies waar het mij om gaat.
Net zoals ik nu in het leven tracht te staan; 'Mooi' bezig zijn, niet vanwege het eindresultaat maar gewoon vanwege het bezig zijn op zich.
Je hart laten spreken, zelfs al val je uit de toon.
En uit de 'toon' val ik niet omdat ik provoceer, integendeel...
Tot zover het eerste stukje van een reeks over 'mijn manier van werken'.




 En als dan de 'acryl-vernis' ( acryl-binder) opgedroogd is die ik over de plakkaatverf heb aangebracht krijg je dit resultaat.
Op de eerste foto is het nog nat, je zou niet verwachten dat het zo helder kan worden!

Hetgeen dat over mijn werk gaat zal gelabeld worden als 'achter de schermen', en vanwege het feit dat het lange stukken zouden kunnen worden met veel afbeeldingen zal het in tweeën gedeeld worden en moet je op meer lezen drukken om alles te kunnen zien.


1 opmerking:

  1. Doet me denken aan een beeldhouwer die zei dat het beeld al in de steen zat en hij het er alleen maar uit moest halen. Soms staat het al op het doek voor het penseel het aanraakt. Dat zijn de fijnste momenten.
    De kinderwagen is prachtig. En die acrylbinder gebruik ik denk ik ook, daar kan ik gelukkig weer overheen als het me uiteindelijk toch niet bevalt.
    Het hoeft niet mooi te zijn, maar ik vind wel dat het moet kloppen, juist moet zijn. Dat gevoel voor kwaliteit geven jouw schilderijen me altijd wel.

    BeantwoordenVerwijderen

walterkas811@gmail.com