Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





donderdag

Wat zegt iets werkelijk over een mens?






Freud enz. en dan de middenjaren 70, de elite moest in therapie.
Iemand schijnt mij voor 'elite' te hebben aangezien en..
Hopla, ik kwam in de malle molen terecht, natuurlijk vol frustraties
en had je ze niet op een bepaald vlak, dan werd er net zo lang gepeuterd en geestelijk 'gemarteld' totdat ze ergens in een diepe onderlaag gevonden òf aangepraat werden.
Eenmaal beland op de lopende band van de psychiatrie zul je moed moeten vergaren.
Aan de psychiatrie ontsnappen is zoiets als springen uit een rijdende trein.
En als jezelf al geen springangst hebt, wordt die je wel aangepraat door je medereizigers én het treinpersoneel.

Het personeel van de trein voorziet zijn passagiers immers van heerlijke cocktails
waar menigeen verslaafd aan raakt.
Totdat je de sprong waagt, terwijl nog iedereen je waarschuwt dat je minstens drie benen zult breken
of erger nog, te pletter zult vallen op het harde beton van een meedogenloze wereld.


Na de sprong, nog steeds niet dood en inmiddels de trotse bezitter van een vierde been
zal het nooit meer zijn zoals het was.
Dat hoeft niet verkeerd te zijn, het enige nadeel kan zijn dat je levenslang blijft zoeken in lagen die nooit werkelijk de jouwe waren en dan kan het afleren beginnen.
Met de frisse blik van een vierbenige vijfarmige, leer je weer kijken;
Wat zegt iets werkelijk over een mens? En dan welteverstaan; de mens die jij bent!

Dit stukje naar aanleiding van een schilderwerk waarmee ik recent gestart ben;
Zegt het iets over mij, zegt het iets over de wereld om mij heen of,
ja die mogelijkheid is er ook;
Ben ik gewoon lekker aan het schilderen?
( Vanwege mijn opspelende longgevoeligheid is mijn zachte gelach hees.)






Op de nog niet gemaakte volgende foto kun je zien dat de rechterfiguur door touwen omwonden is.
En dan te bedenken dat oranje de kleur is van een basis chakra.
De blauwe figuur is reeds betrapt op het denken ik hokjes...
Kijk, de malle molen doet zijn werk al!
( Hoestend gelach!)

1 opmerking:

walterkas811@gmail.com