Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





donderdag

Misschien stemt het tot nadenken?








Nadenken over zaken waar je in feite niks mee kan, lijkt geen zin te hebben.
Neem nou het idee dat de wereld zal vergaan op de 21-12-12...
Kort dag, dus dat heeft nog weinig zin, tenzij je in korte tijd zover komt om in te zien dat alles zeer betrekkelijk is. Want stel je voelt de behoefte te 'overleven'?
Wat wil er dan eigenlijk overleven in je?
Het zal toch geen angst zijn die wil overleven, angst voor het onbekende  zodat je dat nog even voor je uit kunt schuiven?
En maak je je zorgen om je 'soort' of maak je je zorgen om je individuele ik?
Natuurlijk wil je iedereen die je liefhebt en die van jou houden om je heen behouden...
Toch blijft het om je IK gaan, ook al lijkt die liefde voor een ander nobel.

21-12-12....
In mijn eigen visie daarop kan ik niet anders doen dan wat ik reeds tijden doe en me steeds beter af gaat.
Zoveel mogelijk in het nu leven en me bewust blijven van dingen als hebzucht en eigenbelang.
Want stel de wereld 'vergaat' en ik zou behouden blijven, jij zou behouden blijven.
Wat anders kunnen we dan doen dan in het nu leven?
Op weg naar een betere wereld?
Nee...op dè weg, naar welke wereld dan ook, want de betere wereld zit vooral in hoe je naar de wereld kijkt.
En welke rol je daar zelf in wilt spelen.


21-12-12 is weer een bevestiging van de honger naar bevrijding die in de mens leeft.
Uiteindelijk kan je alleen maar jezelf bevrijden.
Zou een ander je bevrijden dan zou dat je tot slaaf maken...
Bevrijden door inzicht.
Hoe dan ook opgedaan.


2 opmerkingen:

  1. Wist je Walter dat ze zelfs feesten organiseren die te maken hebben met de 21-12-12 hype?

    De wereld is gek geworden ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee...op dè weg, naar welke wereld dan ook, want de betere wereld zit vooral in hoe je naar de wereld kijkt.
    En welke rol je daar zelf in wilt spelen.

    Mooi weer Walter. Je kunt alleen jezelf maar bevrijden.
    Het staat er allemaal zo simpel en dat is het ook, maar toch kennelijk o zo moeilijk (glimlach)

    BeantwoordenVerwijderen

walterkas811@gmail.com