Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





donderdag

Niet naakt de wereld in.





In mijn Leegte, in mijn Niemand zijn ben ik volkomen naakt.
Naakt de wereld in, ik heb het geprobeerd en het lukte maar putte me ook uit.
Nu ben ik me aan het beraden;
Wat zal ik eens 'aantrekken' die wereld in, opdat mijn naaktheid niet zal opvallen?
In mijn kledingkast hoef ik daarvoor niet meer te kijken want alles wat ik lijfelijk draag of droeg kon en kan nooit mijn naaktheid verhullen.
Nee, ik zoek het elders...gewoon in wie ik ben.
Verkleedde geest van het Ik.
 Een religieus gewaad biedt enige bescherming tenzij het in verband wordt gebracht met agressie en fanatisme.
De nieuwe kleren van de keizer dan?
Gelukkig werken die in deze tijd steeds minder...althans in mijn 'klerenkast' hangen ze allang niet meer!



3 opmerkingen:

  1. gelezen....bijzonderhmmmmm

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat 'kleren de man maken' valt te bezien, metaforisch gezien is het een interessant zelfonderzoek naar je alterego's...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is het in feite ook, alterego's die contact weten te leggen met je 'midden'.
      Maar vooral ook het herkennen van alterego's, waardoor je ze min of meer ( indien gewenst) opzij kunt zetten en loslaten...Al met al, ik onderzoek voort! Totdat...totdat het mijzelf (?) niet meer boeit of bezighoudt.

      Verwijderen

walterkas811@gmail.com