Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





woensdag

De Leegte verkennend.



Die dag dat de wereld verging...ik had hem niet eens nodig, mijn wereld is al heel lang 'vergaan'.
Begrijp me niet verkeerd en wacht nog even met wegrennen van dit bericht, het is namelijk een 'vrolijk' bericht. Althans voor hen die door woorden heen kunnen lezen..

Even een korte inleiding;
Leegte betekent hier 'ruimte', veranderde ruimte.
Het begrip kwam weer sterk in me op en...op Spijkerbed heb ik dat woord even ingetoetst op 'zoeken in deze blog'.
En inderdaad, het werd weer bevestigd, sommige begrippen, gevoelens en ervaringen zijn moeilijk in woorden te gieten.
In feite was (?) mijn Spijkerbedblog een verslag van waar ik vandaan kwam en hoe mijn reis eruit ziet, dag na dag.
Door woorden heen lezen, ook dat was op mijn Spijkerblog van toepassing, want in feite was alles wat er staat/stond niet wat het leek te zijn. En toch was er geen letter gelogen!

Soms denkt een mens 'origineel' te zijn en dan ineens lijk je termen overal tegen te komen, nou ja, overal is wat overdreven natuurlijk want in de commercie zal je begrippen als 'Leegte' en 'Niemand zijn', zelden tegenkomen. Behalve dan hoe je leegte behoort te bevechten en te vullen en hoe je van niemand tot een belangrijk iemand kan worden.
En dat zijn andere leegtes en niemanden dan die ik bedoel. Het zijn eerder de 'iemanden' en gevulde leegtes die ik juist binnen mezelf aan het achterlaten ben!
Mijn eigen beschreven 'Leegtes' en het Niemand zijn ga ik maar eerst eens weer uitvoerig bekijken op mijn eigen blogs...
'De Leegte verkennend', mogelijk een nieuw 'wordt vervolgd' op dit blog.

4 opmerkingen:

  1. Ik lees mee als je het goed vind.En ook nog een gezond nieuwjaar wil ik je toewensen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Novelle, voor jou hetzelfde zoals het bij jou alleen past! Natuurlijk mag je meelezen...het is/wordt een 'verkennend' schrijfgebeuren, maar dat staat er al.

      Verwijderen
  2. Volgaarne vergezel ik je op reis door je verkennende leegte.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, het zal een 'aftastend' gebeuren gaan worden waarbij ik per bericht hoop te ondervinden hoe het voor/in mij vorm krijgt.

      Verwijderen

walterkas811@gmail.com