Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





vrijdag

Het toeval confronteert.







Ineens bedacht ik mij, waarom besluit ik mijn 'dip' niet tot een keuze te maken, net als het loslaten dat ik nu doe van mijn (soms doodvermoeiende) goede gewoonten.
Gewoon besluiten eens even lekker niet in mijn kracht te zitten!
Het geen luiheid of andere negatieve 'kwaliteit' te noemen, maar  het gewoon als besluit te zien om nu zo te leven!

Een heel goed idee en wellicht nog een waarheid ook, want wanneer herken je echt dat je je best doet voor 'de buitenwereld' of in eerste instantie voor jezelf?

Een besluit met muisjes...
Waarom met muisjes?
Omdat er hoe dan ook altijd een wedergeboorte volgt.
Het geslacht is al bekend, dat scheelt.

Blauwe muisjes.

Op werkwijze is dit stukje ook te lezen, maar dan met een zeer relevante toelichting.
Mijn vage humor, mijn symbolisch beschreven eigen werkelijkheden, ze mogen niet tot misverstanden leiden bij de volgers die mij na aan het hart liggen.
En met mezelf blijven ga ik heus wel 'stug' door hoor! (@)



En dan hoe een eigen schrijfstuk als dit, door mijzelf herlezen mij weer confronteert met dat zelfde zelf!
Weer een ingewikkelde zinsconstructie.
De goede gewoontes zal ik juist weer op moeten pikken...maar wel aangepast aan wat er nu in mijn leven speelt. Als goede gewoontes verworden tot dwangmatige kan je ze beter bijstellen dan 'loslaten'.
In ieder geval geldt dat voor mij vanwege wat ik zelf tot bipolaire aanleg ben gaan benoemen.
Over het hoe en wat van dat laatste heb ik reeds meer dan genoeg geschreven, in de vijf jaar dat ik blog...
Bijna 5 jaar.

Het steeds weer hervinden van de juiste balans in mijn leven blijkt een rode draad.
Ieder mens is uniek?
Ja en laten we dat maar liever niet als een inhoudsloos cliché gaan gebruiken. Noch voor onszelf, noch naar de ander toe.
Een grappig (?) voorval is dat ik een nieuwe ontmoeting heb gehad met een bijzonder aardig iemand.
Ook zeer uniek...en elkaars inhoud daarin is een verkenningstocht.
Persoon in kwestie ( ja ik houd het vaag, noem het maar een kwestie privacy) kent niet de kern van mijn achtergrond en dat is maar goed ook want daardoor kunnen er 'verlichtende' confrontaties ontstaan.
De wijn voor bij het eten die hij meebracht heet;
Zie foto!
En dan even op het pad van het spirituele, dat wat je op je pad gebracht wordt als, les, herinnering..confrontatie.
Zo nu en dan zijn er situaties waarbij je er niet meer omheen kan.
Deze ontmoeting was niet zomaar toevallig.





1 opmerking:

  1. Dat is mooi, beschuit met blauwe muisjes voor het vijf jaar bloggen.
    Hopelijk heb je ze niet in bed gegeten, want dat kriebelt heel erg.
    Op naar nog veel meer Walter, maar vooral een mooi weekend.

    BeantwoordenVerwijderen

walterkas811@gmail.com