Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





zondag

De oppasser.

( hij-serie)




Niet alleen op Poespoes mocht ik passen, ook op zijn huis.
Over huis gesproken, ik val er maar gelijk met de deur in..
Misbruik van vertrouwen heet dat, ik heb zijn groene thee verminderd en wel zo onzichtbaar mogelijk, gewoon de rest even opgeschud en een portie mee naar huis genomen.
Moet een mens eerst 'de goot' in om het licht te zien?
Bij mij lijkt dat zo te werken doordat ik mij steeds vergrijp aan dingen waarvan ik weet dat ze niet goed voor me zijn.
Misschien blijken ze leerzaam, maar laat ik mij tot het heden beperken...
Zijn planten verzorgen stelde niet veel voor, ze waren van de soort die best een maand zonder wie of wat dan ook hadden gekund. Neemt niet weg dat ik ze uit voorzorg af en toe moed in sprak.

Het script, ik was er verder mee gegaan...en als het mij boeide zag ik er veel in, maar zodra ik uit een soort plicht verder las, werd ik er doodmoe van en superkritisch!
Zo nu en dan een mail van Hem met de vraag hoe het ging. Over zijn eigen bezigheden 'daar' repte Hij geen woord en mijn pogingen om te weten te komen wat Hij nou eigenlijk deed voor werk, had ik gestaakt. Soms moet je geduld hebben en erop vertrouwen dat 'als de tijd er rijp voor is' dan...
Ik baalde enorm van het schrijven voor lokale blaadjes, het ging nergens over, als het maar bladvullend was..Maar je moet je brood verdienen, ook al was dat brood allang vervangen door allerlei alternatieven, mij door Hem toegereikt. Gezonder zou ik ervan worden.
Gezonder dan wat, dacht ik weleens.
Poespoes had rare gewoontes, zodra ik met grote tegenzin mijn 'broodwerk' deed sprong ze op mijn bureau en begon rondjes om mijn schrijflamp te lopen. Bij elk passeren van dat schrijfding ( ja voorbereidend schrijven doe ik nog op papier!) bleef ze even staan en keek me aan. Of eigenlijk in mijn richting langs mij heen.
Ik zal er maar geen betekenis aan geven.
Mijn alcohol gebruik was gehalveerd, de andere helft had plaats gemaakt voor thee-dagen die mij zeer frequent het toilet deden bezoeken..
Thee dagen, anders dan die dubieuze groene thee van Hem.
Om vooruit te lopen op de gang van zaken; toen het daardoor extreem mis ging met mij redde een vriendin van ooit Poespoes door in mijn huis te trekken.
Eigen schuld dikke bult, zeggen ze wel eens... 
En het urine onderzoek bracht vervelende zaken aan het licht.



5 opmerkingen:

  1. ...wat lijkt camillethee ontzettend veel op urine! ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je zit er dicht tegen aan, hihi, het was brandnetelthee. ( Hoorde ik van de fotograaf..)

      Verwijderen
  2. Fijn dat Hij er weer is en poes poes natuurlijk. :)))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik lees weer mee hoor Walter! (glimlach)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En gelukkig weet je nu dat het een fictief verhaal is...(Zou het werkelijk?)

      Verwijderen

walterkas811@gmail.com