Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





zaterdag

De grenzen van ons menselijk bewustzijn.




Echt een onderwerp geschikt voor vlak voor het slapen gaan?

Zelf slaap ik er in ieder geval niet slechter door.
Plus dat erover schrijven ook een slaapverwekkende kant heeft en noch het schrijven, noch het lezen kent hier enige verplichting!
Alhoewel ik het schrijven graag tot een bevredigend eind laat komen.
Trouwens, grote letters lezen wat makkelijker....

Ik realizeer mij ineens dat de slaap op zich al vaak aangeeft dat onze grens voor het moment bereikt is.

Maar er bestaat ook zoiets als de behoefte om iets te willen bevatten!
De behoefte om te 'weten'.
Weten wat jouw werkelijke grens van begrip is!
Het moeilijke daarvan is, dat deze grens zeer rekbaar blijkt te zijn.
Zo rekbaar zelfs dat het ons tot de rand van een ravijn kan brengen.
Er overheen noemt men vaak 'een psychose'.
Zelf kijk ik daar heel anders tegen aan, voor mij betekende het toegang hebben tot een andere kijk op het leven...

Met een wat slaapverwekkende kleur zal ik dit onderwerp voorlopig afronden, want stel dat ik in slaap val tijdens het aftasten van dit onderwerp, dan laat ik de lezer onbevredigd achter.
En dat zou ik heel vervelend vinden...


🙏

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

walterkas811@gmail.com