Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





maandag

Het Niets en de Leegte...



Het Niets, de Leegte...weerspiegeld.


Hoe kan het ervaren worden en hoe ziet dat er dan uit?
Bijvoorbeeld door je bewust te zijn dat er even geen verbinding is, want voor het ervaren van wezenlijke verbinding hebben we in feite elkaar nodig.
En dat 'elkaar' kan niet altijd werkelijk ervaren worden.
Buiten het denken om, want denken op zich houdt een bepaald soort ervaring tegen.
Dan ervaar je niet, maar dan denk je dat je ervaart!

Maar wat manifesteert zich dan buiten het denken om?
Het vaak onbegrijpelijke Bewust-zijn.
Bewust zijn buiten het denken om, kan dat wel...is dat er wel?
Dat kan alleen als het Ik even helemaal weg valt.
Als het werkelijk even wegvalt, gaat het niet meer om het; Ik voel even niks meer.
Contact voel ik even niet... Dus voel IK mij erg eenzaam.

De ervaring die dit ontstijgt ligt en bevind zich in...de Leegte.
Deze ervaring wordt soms in het boeddhisme verwoord, omschreven...iets beleven buiten het IK om.
Dit kan op diverse manieren omschreven worden...ook omdat het vaak anders en zeer persoonlijk beleefd kan worden.
Een Levende ervaring, buiten het Denken om.
Door de contradictie die hierin zit is het onmogelijk dit werkelijk te beschrijven.
Zou je dat gaan doen, dat schiet je a.h.w. uit die ervaring.

Omschreven wordt het wel vanuit het boeddhisme...

Mijn persoonlijke noot hierin is; het ervaren van een tweede bewustzijn...juist deze vreemde dubbele ervaring kan een mens in de oer-eenzaamheid terecht doen komen...
Nuchter beschreven kan je dit ervaren via de bipolariteit in een mens...
 Misschien een nieuw onderwerp in dit kader?




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

walterkas811@gmail.com