Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





dinsdag

Naar jezelf kijken, samen met de boeddha.


Laat ik beginnen om eerst maar eens 'mezelf' te citeren;



"Tot mijn grote schrik blijken we omringd te zijn door blote keizers, terwijl ons wordt en werd wijsgemaakt dat ze prachtige, dure kleren dragen!

Steeds meer word ik ermee geconfronteerd...en dat terwijl ik als kind reeds dat jongetje was
die haarscherp zag wie er in feite in zijn blote kont liep.
Met het uiterlijk vertoon van iemand die raaskalde dat hij of zij geweldig was en vooral belangrijk!

Over de Nieuwe kleren van de keizer in deze tijd ga ik het voorlopig hebben op al mijn blogs.
Elk blog op zijn eigen manier!
In de walgelijke wereld van Slingedael zijn daarin mijn ogen geopend!
Veel geschreeuw en weinig wol, dat was daar aan de orde van de dag en als je goed keek, en dat deed ik meer en meer, merkte je dat het allemaal gebakken lucht was en dat de ene bedrieger  de hand boven het hoofd van de ander hield.

Hoeveel 'jongetjes' als ik moeten er nog opstaan om dit kaartenhuis te laten instorten?
Kagib durf ik een van die 'jongetjes' te noemen...Hij doet het op zijn manier;
Tijd voor de Sleutel en ik...?
Een Spijkerbed blijkt daar eigenlijk goed voor geschikt.
Op Werkwijze wordt hier naar gekeken vanuit de boeddhistische instelling,
en op Proefblog als startpunt voor Een (de?) Nieuwe Tijd, waarin we eindelijk gaan zien wie die 'Keizers' zijn en....
hoe ze te ontmaskeren".

Jezelf citeren is niet hetzelfde als jezelf herhalen of kopiëren.
Gaandeweg dit schrijven zul je merken wat daar mee bedoeld wordt.
Kijken naar jezelf vanuit de kern van het boeddha verhaal, oftewel de inzichten waartoe Siddharta ooit gekomen is.
Voor ons mag gelden, kan je er iets mee, raakt het je of vind je dat je het klakkeloos moet 'geloven'?
Ook dit geldt voor het basisverhaal van de Jezus-figuur.
Dat is ook gelijk de reden om mij door hen te laten inspireren, geloven omdat het zou moeten heeft er dus in feite niets mee te maken.

Het geciteerde stuk gaat er dus om...kan je begrijpen wat er mee bedoeld wordt?


Samen met Jezus en de boeddha gezellig op de bank kunnen zeggen;

Ja, we begrijpen het!

Nu sturen we die twee even een straatje om, gaan voor de spiegel staan en zonder hen vraag je aan jezelf;

Maar begrijp ik het ook zonder hen, kijkend in mijn eigen ziel!

Als je hier ja op kunt zeggen, dan begrijp je het werkelijk.



Zie dit maar als een ondersteunend schrijven bij de volgende verhandelingen, gedeeld met boeddha en Jezus.




2 opmerkingen:

  1. Nu begrijp ik ook je driedeling van de blogs.
    Uiteindelijk gaat het allemaal over kijken in de eigen ziel. Zo brlsngrijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooi dat je het ziet Elly...want zo zit ik inderdaad in elkaar! Soms wat zwaar, maar toch altijd een zegen!

      Verwijderen

walterkas811@gmail.com