Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





vrijdag

Een vreemd zwanendrama.





Min of meer vlak voor mijn flat speelt het zich al tijden af.
Het zwanendrama.
Een heel zwanengezin op goed zicht afstand, maar het gaat er vreemd aan toe!
Pa gaat elke dag aan de haal met...het bushokje en laat vrouw en kinderen daar voor in de steek.
Een ongebruikelijk ritueel en dat niet alleen, want waarom is pa zo gek op dat bushokje?
Na een tijdje dat geflirt met het bushokje is ma het zat.
Dan vertrekt ze samen met de kids...

Het doet me enigszins denken aan; Pa blijft weer hangen in de kroeg!
Pa lijkt een beetje gek op zijn eigen spiegelbeeld, want waarom blijft hij daar heen en weer lopen?


Blijkbaar zijn er mensen die zich daaraan storen of...zich zorgen maken!
Het hokje is nu min of meer gebarricadeerd, maar de zwaan trekt zich daar weinig van aan.
Een beetje dramatisch ziet het hele gebeuren er wel uit...

Toen ik eindelijk besloot foto's van dichtbij te maken, gebeurde het volgende;
Buiten merkte ik dat ik ineens geen enkel evenwichtsgevoel had...
Tot overmaat van ramp vertrok de zwaan.




Maar als hij weer bezig is haast ik mij er weer naar toe.
Dan met ondersteuning van mijn rollator. 



6 opmerkingen:

  1. Die zien zich waarschijnlijk zelf spiegelen in het glas, dat gebeurd soms ook in de weerspiegeling van water, en dan worden ze heel kwaad.
    Heb ik ooit gehoord van een wetenschapper die studie gemaakt heeft over zwanen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een raar gedrag. Ik moet wel om het verhaal lachen. Hoop dat je daar niet vaker last van hebt van dat evenwicht gedoe?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beide is toch wat vreemd, de zwaan en m;n evenwicht! :-)

      Verwijderen
  3. vreemd Walter, waarschijnlijk zag hij er een rivaal in

    jij, oppassen hoor met je evenwichtprobleem, straks val je weer, neem maar je voorzorgen met je rollator

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Walter,
    een vreemd gedrag,jij dacht al pa blijft hangen in de kroeg
    gezien de reclame zou het goed kunnen.
    Maar de Zwaan is misschien niet zo blij met jou,
    die rollator is zo gek nog niet,kun je er iets sneller vandoor.
    Groetjes Christiene,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat apart Walter. Heeft vader zwaan in zijn evenbeeld soms zijn rivaal ontdekt en moeder met de kinderen naar veiliger oorden verwezen. Ik ben heel benieuwd naar het vervolg. En hou jij je goed vast aan de rollator. Heel verstandig.👌😍

    BeantwoordenVerwijderen

walterkas811@gmail.com