Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





vrijdag

Omgaan met verslavingen.


Verslavingen zijn voor mij geen nieuw verschijnsel, drank en drugs heb ik gekend.
Drugs waren in mijn geval 'kalmerende pillen, vreselijk spul waar ik gelukkig al heel lang vanaf ben.
Alcohol blijkt voor mij nog steeds gevaarlijk! Toch blijf ik daar aan werken...

Maar...tot mijn grote schrik bleek ik verslaafd te zijn aan...mijn Spijkerbed-blog!

Gelukkig heb ik toch een manier om die specifieke verslaving los te laten...
Ben wel zeer blij met jullie reacties, want ik heb en had wel degelijk wat te 'vertellen'!

Heb werkelijk veel aan jullie te danken en daarom ga ik natuurlijk wel met Werkwijze verder.

Eigenlijk zou dit bericht over God gaan en dit muziekje vond ik daar wel bij passen.
Want heel kort samengevat zie ik God zo;
Hij leeft in jou, hij leeft in mij, oftewel wij zijn Hem/Het zelf.
En HET is niet God die ons geschapen heeft...maar wij hebben Hem/Haar geschapen!
Stel je toch eens voor dat we alles wetenschappelijk gaan kunnen verklaren!
En dan?
Wat dan?
Worden we dan gelukkiger of volmaaktere mensen
of komen we dan uiteindelijk weer bij dat punt van;
Maar voordat ALLES was...wat was er dan daarvoor?

Ken je het begrip NIETS?
Vast wel, maar kan je het werkelijk bevatten?


Boeddha kwam er dicht bij, vandaar zijn glimlach.

.












2 opmerkingen:

  1. Ik vermaak me prima op jouw werkwijze en zoals ik al zei, een blog is eenvoudiger bijhouden. Mooi dat je je zo blootgeeft hier. Je bent en blijft een mooi mens. En ik zie weer synchroniciteit. hihihi
    Over god gesproken. daarom schrijf ik het met een kleine letter en ben ook van plan daar op mijn nieuwe blog over te schrijven.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het blijft bijzonder dat soms dingen zo maar samen gaan!

      Verwijderen

walterkas811@gmail.com