Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





woensdag

Corona, hart en verstand!




Toen deze gekte begon dacht ik al meteen;
Ik moet mijn weerstand versterken!
Maar toen ik daar over ging praten werd ik al snel voor gek verklaard.
'Denk je nou echt dat je zo'n virus de baas kan blijven door extra vitaminen te slikken?"

Nou, zo simpel dacht ik helemaal niet...het ging mij om het geloof in onze eigen kracht, onze eigen weerstand.
En dan hoe ons werd wijsgemaakt hoe onszelf te beschermen!
Mondkapjes en 1.50 mtr afstand, geen handen schudden en onszelf constant ontsmetten.
Met andere woorden, we gaven ons immuunsysteem geen enkele kans meer.

Sterker nog, er werd ons wijsgemaakt dat we een gevaar voor de ander konden zijn!
Maar, nu komt het...laat je deze gedachten aan andere weten, dan ben je een onruststoker.

Het is goed dat we totaal de weg kwijt zijn, daar werd het inderdaad de hoogste tijd voor!
Een nieuwe weg inslaan, hoe anders hadden we daar toe gemotiveerd kunnen worden?

Eindelijk eens gaan samenwerken tussen hart en verstand.

En systemen laat ik los, daar waar het mij niet ondermijnt.




4 opmerkingen:

  1. Je kunt het toch allebei doen? Je weerstand versterken en je handen goed wassen. Ik vind het heerlijk wat afstand te houden van anderen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat kan....en afstand houden van anderen kon altijd al. Ik wens je vast een fijn weekend, hihi...beetje vroeg, dat wel.

      Verwijderen
  2. Ja het is wat met de corona,afstand houden als het kan.
    Valt mij op dat er niet zo nou meer word gekeken.
    Je handen wassen dat deden we al.
    Maar corona of niet Walter,je hebt een prachtig kunst werk
    neer gezet!!ik denk als je aan het schilderen bent
    dat je de corona vergeet.

    groetjes
    Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen

walterkas811@gmail.com