Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





maandag

Rituelen en...renoveren.







Laat ik voorop stellen dat dit schrijven niet algemeen geldend is!
Als je goed kijkt én luistert zul je merken dat iedereen een 'handicap' heeft.
De mijne is meer 'geestelijk'.
Dankzij mijn leeftijd heb ik natuurlijk ook diverse lichamelijke,
de meeste zijn bijna algemeen te noemen.
Ze zijn vaak lastig en moeilijk mee om te gaan,
vooral het accepteren van je beperkingen.

Mijn altijd aanwezige handicap is en blijft;
Bipolariteit....( vaak als stoornis ervaren)
Mits je het onder controle hebt is het geen stoornis
maar eerder een verrijking te noemen.
Ermee omgaan is een hele klus.
Soms heb ik het in de hand, soms niet zo...
Als bipolair heb ik een bijna natuurlijke weerstand tegen regels.
Vooral regels die maatschappelijk bepaald worden door 'buitenstaanders'.
In deze is de 'regering' of het systeem een buitenstaander.

Toch tracht ik mij keer op keer min of meer aan te passen.
Maar zo af en toe breekt mij dat erg op en raak ik
een beetje 'mijn eigen weg' kwijt.
Vreemd genoeg blijf ik wel altijd op...Het Pad.
Daarin kan regelmaat en kunnen rituelen mij ondersteunen.
Echter, keer op keer moet ik ze bij stellen en aanpassen aan het NU.

Over rituelen kan ik vrij simpel zijn;
Dat zijn zaken als 'mediteren', naar eigen inzicht.
Waxinelichtjes branden en wierook.
Vaak ook de yoga...
Rustgevende muziek en het lezen van de voor mij
ondersteunende boeken.
Maar zo is het ook aangaande tv kijken!
Ik mijd sensatie tv...het gluren bij de buren principe..
Liefst verrijkende programma's zoals over de natuur
en over spirituele ontwikkelingen en oude religies.
Oude culturen en dat soort zaken.

Het vereist vaak het nodige 'zap' werk maar ze zijn er wel degelijk!

En dan dat renoveren?
Dat is vaak een kwestie van...je leven opnieuw inrichten.
Aangepast aan waar en wat je nu bent.
Dat vraagt om zelfonderzoek...
Gek genoeg doe ik praktisch gezien nu weer erg veel met feng shui.
En dat werkt wel degelijk!

😇 ( Dit lijkt bijna een serie te gaan worden, maar dan wel vooral voor eigen gebruik.)




2 opmerkingen:

walterkas811@gmail.com