Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





zaterdag

Er moet van alles.










Je moet het niet te gek maken natuurlijk want the mind mag vooral ook zijn die die gewoon is.
Maar af en toe is het verdomde interessant om te kijken waar je nou eigenlijk mee bezig bent en wat je werkelijke motieven zijn!
The mind...want wie wil er nou geen peace of mind?
( Ik ga opnieuw trachten 'mind' in het Nederlands te vertalen, let op; ik ben een ingewikkelde vertaler!)
Spiritueel gezien zou ik er minstens 2 pagina's mee kunnen vullen en toch...toch ga ik graag voor het praktische, het herkenbare van het leven van alle dag.
'Peace of mind', kan je dat vertalen als gemoedsrust, in balans zijn, de dingen op een rijtje hebben?
Ik vind het een aardige benadering.
'Mind', dat wordt al iets moeilijker.
Of zal ik het simpel houden en stellen; De plek van waaruit je leeft? ( mentaal)
Eenlettergrepig Nederlands vertalen red ik even niet...Misschien je 'geest'?
Wat de afbeelding van vandaag betreft, ik schrijf naar aanleiding van wat er op mijn doek gebeurt en niet andersom, want zo werkt dat bij deze niet-commerciële kunstemaker!

Iedereen kan het tegen komen, in wat hij of zij ook doet, het vage gevoel dat er van alles moet, vaak gebaseerd op 'onzuivere' motieven.
Met onzuiver bedoel ik eerder oneigenlijke motieven.
Om het simpel te houden gebruik ik mijn werk even als voorbeeld.
Een detail had ik uitvergroot en op mijn Spijkerbed gezet als; (klik)> De stille zwemmer.
Het was een beeld dat in mij opkwam door de uitvergroting, meer niet.
De volgende dag ging ik het werkstuk eens bekijken en dacht aan contrast, stilte, eenvoud, laten zijn wat het is en meer van dat soort gevoelens en benamingen.
Totdat ik het kleurvak serieus ging nemen en de rest subtiel met wit overschilderde, zogenaamd als ondergrond om er verder aan te werken...een tussenlaag zijdeglans vernis hoort bij het procedé.

Toen het geheel was opgedroogd en ik het bekeek op afstand, dacht ik; Moet er nog van alles mee?
En toen km me er toch een rij 'oneigenlijke", ja zelfs onzuivere motieven!
Je raadt het al, het is zoals het is, op naar de volgende.
Titel van dit werk?

'Loslaten en verder gaan'.



2 opmerkingen:

  1. Mind, Wij vertalen het soms als denken-voelen.

    Wel of geen motieven, ik vind wat er nu staat heel mooi om (zuiver) mee door te gaan. Mischien hoeft er niet eens zoveel. Maar wat???? Ik ben wel benieuwd wat je gaat doen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen

walterkas811@gmail.com