Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





zondag

Simpelweg tot 10 tellen?








'Eerst maar eens even tot 10 tellen voordat je reageert'.
( Op dit bericht hoeft het niet, daar is het te kort en te simpel voor)
Maar al te vaak vellen mensen een oordeel over met wat en hoe ze bezig zijn, los van hun omgeving. Ook hierbij is het belangrijk om eerst eens een kort moment naar binnen te kijken, voordat je jezelf gaat laten leiden door een impulsief zelfbeeld, of een oordeel over wat je wel of niet goed doet.
Door alleen even stil te zijn, stil te staan op impulsieve momenten kan er heel wat veranderen.
Die stille plek in jezelf, dat is de werkelijke verbinding.

1 opmerking:

  1. Ik wil toch wel graag reageren omdat je tekst mij zoals zo vaak aanspreekt. Dat moesten de meeste mensen doen. Die stille plek in henzelf zoeken. Vaak denken ze niet na voordat ze wat zeggen. Er was heel wat minder leed als men hen eigen werkelijke verbinding zocht. Maar jammer genoeg zijn de meeste mensen niet bewust. Ook ik moet nog veel leren.

    ps nog even dit...

    Dank voor je woorden in reactie op mijn ziek zijn. Je had het niet beter kunnen omschrijven.

    BeantwoordenVerwijderen

walterkas811@gmail.com