Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





vrijdag

Mijn eigen 'isme', mijn eigen 'dom'.



Is Christendom het enige 'dom'?
En natuurlijk ook het Jodendom...
Ik kom er even niet op of er meer zijn, waardoor ik tegelijk beland bij mijn eigen-dom en mijn eigen is-me.
Leuke woordspelingen die toch verder voor mij gaan dan alleen een melige grap, zo kan ik mijn eigen-domheid gelukkig bij mezelf houden en hang ik hem niet op aan het volgen of niet volgen van isme's of dom's.
Het isme... het is-me eigen verantwoordelijkheid van waaruit ik leef en daar voel ik maar één Eenheid, de Eenheid die iedereen anders invult, zelfs binnen vast staande isme's blijft het individu de drager van zijn persoonlijke beeld.
Mijn maatstaf voor elk isme, elk dom, is dat ze me om het even zijn, tenzij ze tweedracht zaaien tussen mensen.
Zit die tweedracht verpakt in de religie op zich, of hangt die tweedracht samen met het zich toe eigenen van een religie?
De mijne mag je gratis en voor niets zonder enkele verplichting tot die van jezelf maken.
Geen enkel probleem, behalve dan dat mijn religie naamloos is en mijn god niet mijn eigen-dom.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

walterkas811@gmail.com