Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





dinsdag

Steeds weer het juiste evenwicht....




Evenwichtige mensen...ik kom er straks misschien nog op terug.

Leven is bewegen, het statisch invullen van begrippen als geluk en wijsheid is niet de weg die iedereen kiest. 
Het begrip Leegte heeft ook zijn schaduwkant die vooral tevoorschijn kan komen bij het tasten naar een nieuw evenwicht, het bijstellen van waar je je werkelijk in het nu van dit moment bevindt.
Al naar gelang een mens zijn of haar angsten en onzekerheden heeft leren kennen en vooral herkennen zal de weg naar nieuw evenwicht minder bedreigend zijn, je vast klampen aan de zekerheden van wat was gaat niet meer werken. Angst en onzekerheid waren vaak de drijfveren om begane paden te fixeren met de illusie van het toch verder gaan.
Tot de Leegte weer opduikt en je de illusie van het oude pad dient los te laten om nieuwe angsten geen kans te geven.

Geluk en wijsheid kunnen alleen hun werk doen in beweging...
Statisch geluk is in feite de kramp van het ongelukkig zijn in sommige momenten niet te willen erkennen, net zoals statische wijsheid een vorm van kortzichtigheid kan worden.

Evenwichtige mensen, nee ik behoor er niet toe.




2 opmerkingen:

  1. Ik her-ken wel je proces in het hervinden van nieuw evenwicht lieve Walter.
    Voor mij is t beetje n hervinden van n bepaalde 'drive' in t leven. Als alles zozeer leeg geworden is maar wel helemaal vervuld met... mag ieder zelf invullen. Ja van daaruit doe je niks meer, maar ja ik ben r nog dus die tijd maar nuttig besteden, beter gezegd wat echt goed voelt. xxx

    lieve warme groet Kagib

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Karel, voor mij blijf je een stimulans om verder te gaan met dit soort onderwerpen, besproken vanuit mijn persoonlijk beleven, dank je.

      Verwijderen

walterkas811@gmail.com