Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





woensdag

Alsof niks er meer toe doet!



Een bericht zonder foto!


Hier kan ik, bij het raam van mijn atelier goed naar buiten kijken...
Vandaag viel me op dat er zomaar een paar mensen voorbij liepen 
die NIET met hun mobieltje bezig waren...
Een vreemd gezicht, het leken ineens wel échte mensen!
Zodra ik mij op straat begeef moet ik oppassen dat ik niet
in de kuiten gereden wordt door een mobieltjes-junk...
Je moet ook niet gek opkijken als er iemand achter je loopt
waarvan je denkt dat ze tegen je praten.
Vol verwachting kijk je om...ze praten tegen hun mobiel
en trekken er gezichten bij alsof het echte mensen zijn!
Met dit prachtige weer hoef ik niet ver want
je mag gewoon in de tuin zitten van de Savelberg zelf!
Eigenlijk best een lekker plekkie...
Je kan er genieten van de werkelijk ouderen...
Meestal erg prettige mensen en dan ook nog zonder mobieltje!

Laatst merkte ik dat een iets oudere 'verpleger' mij stond te bekijken.
Best een interessant type, met 2 flinke oorringen in.
Hij liep mijn richting en even dacht ik; hij zal toch niet....?
Helaas niet, maar hij was vriendelijk en vroeg in bedekte termen
of ik het naar m'n zin had en of ik een lui moment had misschien?
Wat bleek, zijn collega verpleegsters hadden hem op mij afgestuurd, ze kenden mij niet..
Zomaar in de tuin zitten voor 'hulpbehoevende bejaarden?'

Toen legde ik hem rustig uit dat ik heerlijk zat te zonnen
en dat ik zelfstandig woonde op de Savelberghof...
Weliswaar met de mogelijkheid van 'begeleiding' voor als je ergens mee zit.

Hij werd er bijna vrolijk van en vandaag zag hij me weer en...
groette mij...

O ja, ik had vandaag mijn stilte-dag en heb me al een stuk minder druk gemaakt.
De tv en het internet heb ik ZELF aangevraagd, Veritas beloofde van alles maar doet niks, vandaar.
Binnenkort schrijft Tele 2 mij een e-mail waarin staat, hoe wat en wanneer.
Leuk voor Veritas, want die mail stuur ik vrolijk door.
Na 4 maanden zonder tv te hebben gezeten en een belachelijk duur Lebara internet, betaald van 
mijn zakgeld, via zo'n dongel...
Ben even de draad kwijt, maar wat zal het vreemd zijn om weer gewoon tv te hebben!
Je hield wel ongelooflijk veel vrije tijd over daardoor, erg vermoeiend!

Mocht je dit bericht alsnog lezen,
ach laat het deze arme man dan even weten?


6 opmerkingen:

  1. Gelezen, Walter! Mooi verslag ook! En ik typ hier met een linker vinger...(heb juist vanmiddag mijn rechterpols gebroken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ai, das werkelijk heel erg! Maar extra aardig van je om toch nog even te reageren. Dank je en het beste ermee.@@@

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik heb het gelezen :o)
    en je gaat lekker zonnen, dat is toch mooi, maar bekeken worden vindt ik dan minder
    Een @->- voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ach, zolang je zelf vriendelijk blijft levert dat vooral leuke momenten op! ;-)

      Verwijderen
  4. Ik woon hier zelf ook pal achter het verzorgingshuis en kan daardoor als het moet ook van allerlei zaken gebruik maken. Voorlopig houd ik het nog bij klein vrijwilligerswerk, maar heerlijk dat je daar ook je plek hebt gevonden.
    Ik hoop dat je internet wifi en tv gauw in orde komen Walter. Ik zelf zou niet meer weten wat ik zonder moest doen. Je kan toch ook niet de godganselijke dag schilderen he. hihihi

    BeantwoordenVerwijderen

walterkas811@gmail.com