Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





vrijdag

Omdat we allemaal God zijn

 



Of ben je nog niet zover?

We wennen aan bloggers en we gaan denken dat we iets gemeen hebben...

Ja, we zijn allemaal God...Want God bestaat niet,

in ieder geval niet als geheel. Och, je kan het ook anders zien...

God is een verzinsel van de onzekere mens....

We willen God bevatten....

Zelfs willen we er tegen over staan, zodat we Hem kunnen begrijpen en analyseren.

Tja, wie was er eerder, de kip of het ei!

Was God nou het kip of het ei?


Stel je voor dat je bevattingsvermogen onbegrensd was... dan zou je kunnen bevatten dat alles er altijd al was!\  

Weet je hoe het werkelijk zit?

Het is namelijk zoals het is en het gaat zoals het gaat!

Er is helemaal geen tijd of beperking!

We zijn niet anders dan geest die zichzelf verzint!




Maar het is



zoals

 het is; 

We willen een begin en een eind...

Waar zouden we zijn als dat er niet was?



5 opmerkingen:

  1. Ik moest nog eens goed lezen en naar die mooie schildering kijken. .
    Ik denk dat ik je vegrijp en bijna net zo denk ook al weet ik dat niet zeker want we kunnen niet in elkaars brein kijken. Ik ga slleen niet mee met

    "Er is helemaal geen tijd of beperking!

    We zijn niet anders dan geest "

    We verzinnen wel veel inderdaad maar
    Het een hoeft voor mij het ander niet uit te sluiten en een tafel is wel degelijk een tafel waar ik me aan stoten kan.

    Het is beide gelijktijdig aanwezig.

    Maar ja zo denken dat is dus gewoon nijn ding

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat fijn dat je betrokken reageert! Het helpt mij om weer zinnig te gaan bloggen. En er anders over denken is prima! Dank je...

      Verwijderen
  2. Doet ne goed dat te horen uuuuhhhh zien 😆

    BeantwoordenVerwijderen

walterkas811@gmail.com